Khamis, 12 April 2012

Zed Zaidi, Anda Tidak Keseorangan!


Timbalan Presiden Seniman, Zed Zaidi mencanak namanya setelah membuat komen kemenangan Aaron Aziz sebagai Artis Paling Popular dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011.

Pasti ada pro dan kontra tentang komennya. Penjelasannya tentang nawaitu mengeluarkan komen sebegitu dan komen Aaron sendiri telah kita ketahui.

Yang menghairankan, kenapa setelah 87669 undi memihak Aaron, lalu membawa pulang Nissan Teana 2.5 dan barangan kemas bernilai suku juta ringgit, barulah bekas pemenang Hero Remaja itu bertwit? Kenapa tidak ketika pengumuman senarai calon akhir atau lebih awal?

Pembantu rumah: Mikha Tambayong
Atas nama jawatannya, kenapa tidak pula disuarakan  pelakon luar setaraf pembantu rumah ketika Mikha Tambayong dipilih Ahmad Idham sebagai pembantu rumah dalam teater Gerimis Mengundang di Istana Budaya ?(Kebetulan teater itu berakhir pada 8 April 2012)

Nyata sekali Zed meneruskan apa yang sering dilakukan oleh sebahagian rakyat Malaysia.

Ingatkah anda ketika Aidit Alfian memenangi Anugerah Juara Lagu beberapa tahun dulu? (Nota: Aidit Alfian adalah pencipta lagu, bukan penyanyi. Anugerah itu bernama Juara Lagu, bukan Juara Penyanyi.....) Riuh orang mempertikaikan kemenangan itu. Ada yang mengusulkan Aidit menyerahkan kembali hadiah yang diterima!

Ramai yang lupa bahawa lagunya disaring dan dihebahkan tersenarai dalam peringkat akhir. Kenapa tidak sesiapa membantah pada awalnya? Bukankah setiap yang tercalon, punya peluang untuk menang?

Seorang pelakon hebat pernah menumbuk pintu, apabila A R Badol dipilih Pelakon Lelaki Terbaik dalam satu Festival Filem Malaysia. Pintu itu tidak pula diketuk ketika nama anak A R Tompel itu tersenarai awalnya...

Dalam pemilihan parti lagilah.......

Demikianlah.

Ternyata, Zed, anda sekadar meneruskan ........



Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails