Khamis, 26 April 2012

Messi, Memang Ronaldo Setarafmu!


Real gagal ke final.

Meski menang 2 - 1 ke atas Bayern Munich, ia sekadar menyamakan agregat. Tiada juga kelebihan gol di tempat lawan. Akibatnya, laluan ke Allianz Arena dibuka dengan tendangan penalti.

Casillas
Tertulis Bayern seolah bermain di Bundesliga pada final nanti, di padang mereka sendiri menentang Chelsea. Iker Casillas, penjaga gol Barca, menyatakan mereka kalah dalam permainan loteri.......

Ronaldo, Kaka dan Sergio Ramos tidak berjaya meletakkan bola ke dalam gol. Dengarlah nanti bagaimana Mou mengaum mencipta alasan kenapa dia tidak mengucapkan tahniah kepada pengurus kelab dari Jerman itu.

Dua puluh empat jam sebelumnya, Messi gagal memanfaatkan hadiah penalti. Ronaldo pula, meski berjaya melakukan dalam perlawanan sebenar, juga gagal ketika saat penentuan.

Demikianlah.

Kalau hari ini di liga kampung anda, ada rakan gagal menjaringkan sepakan penalti, janganlah mencemuh. Mereka setaraf sekelompok pemain terbaik dunia....

Messi
CR7
Maka Messi mungkin berkata kepada Ronaldo, "Kau juga, CR?" dalam nada ucapan Julio Caesar kepada Brutus, apabila diketahui Brutus turut mendendaminya, "Et tu, Brutus?"!

Benar, ada frasa yang berulang disebut: bola itu bundar!
Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails