Sabtu, 25 Februari 2012

Runika - Isteri Mohd Nor Shamsuddin


Saya mengagumi Rosyam Nor. Semangatnya hingga menjadi pelakon dan produser/ahli perniagaan berjaya, sepatutnya melayakkan beliau menjadi ikon atau motivator kepada ramai pak pacak dan mak tenggek dalam industri hiburan Malaysia. Bermula betul-betul dari bawah dan mempelajari selok-belok pengeluaran hasil seni dan perniagaan, Rosyam tidak pernah khayal dengan kejayaan. Tidak pernah terpalit dengan gosip nakal atau sengaja mencipta kontroversi.

Keharmonian rumahtangganya terjaga walaupun kita hanya mendengar dari jauh. Tiada cerita tentang keluarganya di media. Malah tidak pernah kenal wajah isterinya Runika Mohd Yusof. Yang kita tahu namanya bersama Rosyam muncul selaku penerbit dalam produksi Suhan Movies (syarikat yang asalnya milik Panshah(Berjaya Film), tempat Rosyam bertatih belajar).

Kelmarin, saya terjumpa imej Rosyam dan Runika dalam blog www.budiey.com. (Terima kasih Budiey Isma). Saya tunjukkan pada isteri dan seorang anak. Mereka tenung lama tapi sekadar kata "ooo" dan "cantik".

Sedangkan saya terimbau sesuatu. Terbaca atau terdengar cerita Rosyam. Katanya dia meminati kumpulan Search. Terpesona dengan lirik lagu Rozana yang ketika itu baru dihasilkan. Kerana buah hatinya , ditukarnya judul lagu itu menjadi Runika. Dia menulis semula dan menyerahkan kepada Runika, seperti kekasih lain menyerahkan sajak untuk pasangannya.

Rupanya Runika adalah cinta tunggal Rosyam. Semoga berbahagialah pasangan ini hingga ke alam yang abadi. Amin.

Kalaulah Rosyam menulis skrip tentang percintaan dan perkahwinannya, tentu laku filem atau telemovie itu. Kisah cinta mereka pun patut dicontohi.........


Rozana

Gadis idamanku
Hanya engkau yang satu
Hadir lah dalam mimpi mimpiku
Biar seribu biar ramai menganggu
Pada ku engkau lah Ratu

Sejak mula bertemu
Kau buat siangku sedingin salju
Dan malam jadi hangat
Sehangat cintamu...
Kasihku

( korus )
Rozana
Kau Gadis idamanku
Dua hati menjadi satu
Bila kita bertemu oh Rozana

Rozana
Gadis idamanku
Bila kan sampainya waktu
Kasih kita bertemu dalam cinta
Rozana


Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails