Isnin, 14 Mei 2012

Simply Unbelievable!

 


Demikian rumusan terbaik yang keluar dari  mulut pengulas di tv.

Dua puluh empat minit baki masa permainan sebenar, dengan lawan kekurangan seorang pemain, Man City ketinggalan 1- 2. Dengan penguasaan 80:20, pasukan milik Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan masih gagal mencari gol. Seri, apatah lagi kalau kalah, bermakna abang besar, Man U akan merajai Liga lagi.

Pemain merayakan jaringan awal Pablo Zabaleta
Pemain QPR seolah berkampung di kawasan sendiri bagi mengekalkan kedudukan agar sah terelak dari tersisih ke Divisyen 1. Masa kecederaan lima minit memisahkan mereka dari matlamat itu.

Ketika itulah berlaku keajaiban. Tatkala ramai peminat Man U bersedia untuk berpesta, Edin Dzeko yang masuk di babak kedua, menanduk gol penyamaan. Tatkala wisel penamat ditiup di Stadium of Light, milik Sunderland, dengan Man U menang 1 - 0, di Stadium Etihad pula tuan rumah memperoleh gol yang entah berapa juta pound nilainya, dihasilkan oleh Sergio Agüero.

Peminat Man City yang mulanya bersedia untuk menangisi nasib,  melonjak, malah sebahagiannya menerpa ke padang sebaik wisel dibunyikan panjang oleh pengadil.

Tepat sekali kata pengulas tadi.

The Citizens berhak menang. Peminat Man U, untuk seketika janganlah marah apabila sang baju biru membawa sepanduk menyatakan Manchester tahun ini milik mereka!

 Nyaris "Merah", Manchester Berubah "Biru"
 

MIKE RADCLIFFE (kiri) dan Shaun Donohoe dengan kereta mereka yang dihiasi dengan lambang Man City.
Dua peminat kelab bola sepak Manchester City menghiasi sebuah kereta Chevrolet dibeli di Amerika Syarikat (AS) dengan logo dan wajah bintang kelab tersebut.  Ini cerita hampir setahun lalu. Tahun ini, tepatnya mulai hari ini,kereta tersebut pasti lebih megah menyusuri jalan di seluruh Manchester!

Mike Radcliffe dan Shaun Donohoe membeli kereta buatan 1975 itu pada harga £15,000 (RM72,262) di Carolina, AS dan membayar sebanyak £5,000 (RM24,087) untuk kos penghantaran ke Britain.

Kos menghiasi kereta itu dengan gambar pemilik kelab tersebut, Sheikh Mansour dan wajah beberapa pemain di badan kereta selain kerusi dan bonet dihiasi lambang kelab berkenaan ialah £50,000 (RM240,874). - Kosmo! 7 Julai 2011.


Tahniah City!





Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails