Selasa, 15 Mei 2012

Hadiah Harijadi Giannina

Man City news
Man City news
Agüero bersama isteri dan anak 
Saat meraikan gol yang mencipta sejarah [13 Mei 2012]
Masih terus diperkatakan tentang gol minit terakhir yang memberikan kemenangan mutlak Manchester City menjuarai EPL.

Gol yang meranapkan sisa harapan Manchester United itu, dijaringkan oleh Sergio Leonel Agüero del Castillo. Walaupun dia sendiri mengakui sumbangan Mario Balotelli yang mengumpan kepadanya, namun sesiapa pun juga mengakui bahawa dialah pemain terbaik perlawanan - dengan gol itu pula dianggap sebagai bonus.

Maradona [1986]
Sergio Agüero lahir pada 2 Jun 1988, iaitu 27 hari menjelang ulang tahun kedua negaranya menjuarai Piala Dunia FIFA 1986. Takdir meletakkan bahawa Diego Maradona yang menjulang Piala Dunia pada malam 29 Jun 1986, setelah Argentina menumpaskan Jerman Barat 3 - 2 di final, kini merupakan bapa mertua Agüero.

Agüero yang berpindah ke Man City  dengan harga 38 juta pound pada 28 Julai 2011 dari Atletico Madrid adalah suami kepada Giannina Dinorah, anak kedua Maradona.


Masih teresak [1990]
Giannina lahir pada 16 Mei 1989, lebih setahun sebelum dunia menyaksikan ayahnya menangis tatkala menerima pingat selaku naib juara Piala Dunia. Pada kejohanan 1990 ini, Jerman Barat membalas dendam kekalahan di final empat tahun sebelumnya. Mereka menang hasil gol penalti yang disempurnakan oleh Andreas Brehme, lima minit sebelum masa permainan sepenuhnya tamat, pada 8 Julai. Maradona meratap kerana menjadi pemain yang paling dikawal dan dipersalahkan dalam sejarah Piala Dunia.[Tonton di sini]


Berbalik kepada keceriaan sang biru di Manchester, bandaraya ketiga terbesar di England. 

Walaupun belum kedengaran dari mulutnya,  Sergio Agüero pasti menjadikan gol terakhir untuk musim ini sebagai hadiah harijadi paling bermakna untuk isterinya, esok.Juga untuk bapa mertuanya yang sejak mula kurang berpuashati dengan kelab pilihan sang menantu - dengan mengakui pernah mencadangkan kepada Mourinho untuk diambil menyertai Real Madrid.

Untuk sementara ini, si mertua terpaksa membiarkan Manchester dibirukan....... 

 Man City news







Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails