Ahad, 29 Julai 2012

Kekalkan Rambut Cantik Selama 12 Jam.....


Mudahnya menjadi penyanyi!

Sukarnya menjadi juri!

Sederet juri merungut kerana tiada yang layak menjadi penyanyi dari puluhan dozen gadis yang telah diujibakat. Uji bakat?

Sudah dua belas jam mereka menanti. Kita tidak tahu pada mulanya apakah punca kesukaran itu. Apakah pula kriteria yang dinilai? Teliti sangatkah juri sehinggakan dalam barisan gadis yang diuji, tiada satu pun yang layak dipilih?

Walaupun keletihan,maklumlah separuh hari terpaksa berhadapan dengan agaknya ribuan orang yang ingin bergelar penyanyi, dengan pelbagai kerenah pula, tugas mesti dijalankan. Misi mendapatkan seorang penyanyi mesti diteruskan.

Mujurlah, selepas 12 jam itu, akhirnya tiba giliran seorang yang hitam lebat + lurus cantik rambutnya. Pengacara terpesona pada rambut itu dan bertanya, "Sudah berapa lama anda menunggu?" sambil melurut juraian rambut. "Sudah dua belas jam!" jawab si empunya diri sambil tersenyum.


Dipendekkan cerita, gadis itulah yang berjaya menjadi penyanyi!

Maka, para gadis di negara tercinta yang ingin menjadi penyanyi, peliharalah rambut anda. Dengan rambut yang mengurai cantik, anda mungkin boleh membuat album lagu. Tidak pandai menyanyi? Suara tidak menarik? Biarlah! Anda akan dinilai berdasarkan keindahan berkekalan pada rambut anda.......

Kalaulah sepuluh penyanyi dipilih mengikut kehendak juri dalam iklan tersebut................sepuluh-sepuluh sekali lingkup!

Oh, bodoh sangatkah kita dalam menilai iklan?




Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails