Selasa, 19 Januari 2010

elegi sepi


Saat mentari beradu
Rembulan pun bertamu

Hatiku menjadi sayu
Dalam kesamaran waktu


Mengapakah rinduku
Masih ada dalam kalbu
Sedangkan cinta itu
Sudah berlalu


Mungkinkah rasa bersalah
Masih menghimpit jiwa
Kerna terlalu tega
Membuatmu terluka


Dikau yang begitu setia
Tabah hadapi segala
Namun ku menjadi alpa
Kesal akhirnya


Korus:
Aku pinta kepadamu
Maafkan lah kesilapanku
Aku tahu kau dan aku
Tidak mungkin akan menyatu


Aaa¡­
Apa yang tertinggal kini
Kesedaran dihati
Yang kan tetap bersemadi
Menjadi elegi sepi



Biarlah doa tulusku
Mengiringi jalanmu
Kan menebus khilaf ku
Terhadapmu



Ohhh¡­
Aku pinta kepadamu
Maafkan lah kesilapanku
Aku tahu kau dan aku
Tidak mungkin akan menyatu


Biarlah doa tulusku
Mengiringi jalanmu
Kan menebus khilaf ku
Terhadapmu





Julfekar sang pencipta lagu ini adalah juga penulis lagu puisi. Malangnya hanya sepatah perkataan merosakkan keindahan lirik puitis ini. Alangkah baiknya kalau menyatu digantikan dengan bersatu? hukum tatabahasa rasanya lebih dekat begitu.
Kesudian anda ke sini amat dihargai. Jangan serik untuk kembali. Terima kasih.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails